C R E A Ț I A (selectiv)
MUZICĂ SIMFONICĂ CU/FĂRĂ SOLIȘTI
Phtora I – Durate pentru „n” grupuri orchestrale (1968)
Durata: 15'30''
Prima audiţie: 10 mai 1973: Bucureşti, Orchestra Radioteleviziunii
Române (dirijor Emanuel Elenescu)
Instrumente: 3(2), 3(1), 3(2), 3(2);
4, 3, 3, 1; mrb., xlb., vibr., sil., camplli; 2 org. el., pf., arpa; perc.I – timp., w.block, mrc., cst., sonagli, trgl., ptti; perc.II – t-tam, gong,
ptti, t-rino; perc.III – 3 t-tom, gr. c., c-ci, trgl., ptti; cvintet de
coarde.
Înregistrare: Bucureşti, UCMR-ADA OA 1036, 2000
Muzică pentru orchestră de cameră (1968)
Durata: 20' (aprox.)
Formația: orchestră de coarde, 4 clarinete, piano, orgă electronică
Prima audiție: 1971, Filarmonica Ploiești, Dirijor Eugen Pricope
Antiphonia – pentru orchestră de coarde (1971)
Durata: 11'
Prima
audiţie: 1971: Zagreb, Bienala de Muzică Contemporană, Orchestra de Cameră
din Cluj-Napoca (dirijor Mircea Cristescu)
Instrumente: 9 v-ni, 4
v-le, 3 v-celli, 2 cb
Înregistrare: Bucureşti, Electrecord ST-ECE
02947, 1984
Match II – Monodie I şi Polifonie IV pentru orchestră de cameră şi bandă magnetică (1973)
Durata: 18'45''
Prima audiţie: septembrie 1973: Festivalul
„Toamna varşoviană”, Orchestra de cameră „Ars Nova” din Cluj-Napoca (dirijor Cornel
Ţăranu)
Instrumente: Versiunea I: bandă magnetică, colaje folclorice,
2 percuţie; rag., w-block, cst., ptti, frusta, t-tam, sonagli, mrc. Versiunea
II: fl., ob., cl. (cl. bas), fg (c-fg.), trp., trb., corn, pian, arpa, 2 perc.,
violina, viola, violoncel, ctrb., b.m. (versi.I)
Înregistrare: Bucureşti,
ELECTRECORD ST-ECE 02947, 1984; Bucureşti, Muzica 2001, CD--4AF232508158, 2004
– concertul
I pentru pian şi orchestră (1978)
Durata: 26'
Prima audiţie: mai 1979: Iaşi, Filarmonica „Moldova”
(dirijor Ion Baciu, solist Şerban Dimitrie Soreanu)
Instrumente: 2+1,
2+1, 2+1, 2+1; 4, 3, 3, 1; 4 timp., 3t-tom, 2 t-tam, tamb., picc., tamb. Mil.,
4 bgs, 3 t-block, 3 w-block, 4 c-cci, 2 trgl., rag., mrc., cst., frusta, guiro,
3 ptti, gong, camplli, camp., vibr., mrb., cel. (8-10 perc.); arpa; archi; pian
solo
Înregistrare: Bucureşti, ADA-UCMR, CD de autor 03L065030, 2003
(Orchestra Naţională Radio, dirijor Cristian Brâncuşi, solist Cristian Niculescu)
* Partitura (pag.1)
Concertul II pentru pian şi orchestră (1990-1993)
Durata: 29'
Prima audiţie: 1995: Chişinău, Festivalul de Muzică
Nouă, Filarmonica din Chişinău (dirijor Valentin Doni, solistă Inna Oncescu)
Instrumente: 2,2,2,2; 4,2,2,1; 4 timp., perc. 1,2; archi; pian solo
Înregistrare: Bucureşti, ADA-UCMR, CD de autor 03L065030, 2003 (Orchestra
de Cameră Radio, dirijor Cristian Brâncuşi, solistă Inna Oncescu)
SIN EU PHONIA I – simfonie pentru bandă, 2 orgi şi orchestră (1986-1988)
Durata: 32'
Prima audiţie: aprilie 1994: Chişinău,
Festivalul de Muzică Nouă, Filarmonica din Chişinău (dirijor Dorel Paşcu-Rădulescu)
Instrumente: 2+1, 2+1, 2+1, 2+1; 4, 3, 3, 1; 4 timp., perc.1,
2, 3; orga 1,2; archi; bandă magnetică
Înregistrare: Bucureşti: Orchestra
Națională Radio (dirijor Cristian Brâncuşi)
European Parody (2000)
Durata: 11'
Prima audiţie: Oct. 2000: Timişoara, Filarmonica
„Banatul” (dirijor Remus Georgescu)
Instrumente: 3333; 4
3331; 3perc.; strings
Tubulatures – pentru orchestră de fl. (2003)
Durata: 15'
Prima audiţie: 8 martie 2003: OFF (French Flutes'
Orchestra) dirijor Pierre Alain Biget
Instrumente: 6 fl. picc, 6 fl.
in C, 5 fl. in G, 5 bass fl., 2 octobass fl.
* Partitura (pag.1-2)
Studii Transcendentale (2012)
Durata: 25-28' (aprox.)
Formația: fl, ob, cl, fg, corn, trp, trb, tuba, 3-5 perc., piano, vibrafono, cordes bass solo
Prima audiție: Festival SIMN Bucuresti 2014, Orchestra PROFIL, dirijor Tiberiu Soare
Testament (2020)
Durata: 25 – 28' (aprox.)
Formația: bas-bariton solo, cor mixt, orchestră de coarde, orga, pian & pian preparat, celesta, harpă, percuție (3-4 sonatori).
Apocalypse 12 (2000)
Durata: 12'.
Formația: orchestră de suflători (26 instrumente), orgă (electronică), tape (mediu electronic), percuție
MUZICĂ DE SCENĂ
La Țigănci – operă după nuvela lui Mircea Eliade (1978-1985)
Durata: 1H 40'
Prima audiţie: 19 iunie 1987: Bucureşti, Orchestra de Studio şi Corul
Radio (dirijor Ludovic Bacs; dirijorul corului Aurel Grigoraş; Ansamblul de percuţie
din Cluj-Napoca condus de Grigore Pop)
Instrumente: 2, 2, 2, 2; 4,
2, 2, 1; arpa; 2 piane; perc. 1, 2, 3, 4, 5; archi; cor mixt; voci: bariton, bass,
bariton, tenor, mezzo-soprană, alto, soprană; 3 balerine
Înregistrare: Bucureşti: Disc ELECTRECORD ST-ECE 03528/03529, 1988
Tarr & Fether – operă după povestirea Metoda Doctorului Catran și a Profesorului Pană de E. A. Poe (2003-2009)
Kitsch-N – teatru instrumental pentru clarinet (flaut sau saxofon) şi bandă magnetică
(1974)
Durata: 18'
Prima audiţie: septembrie 1979: Festivalul
„Toamna varşoviană” (Florian Popa clarinet)
Înregistrare: Bucureşti:
Disc ELECTRECORD ST-ECE 01693, 1980
Infrarealism – teatru instrumental
pentru clarinet, voce şi pian pe un poem de Ion Barbu (1975)
Durata: 17'
Prima audiţie: septembrie 1981: Festivalul „Toamna varşoviană”
(Florian Popa – clarinet, Cristian Mihăilescu – voce, Tatiana Popa – pian, Octavian
Greavu – regizor)
* Partitura (pag.1-4)
Languir me fais – teatru instrumental pentru 1 percuţionist pe versuri populare (1979)
Durata: 15'
Prima audiţie: 1981: Cluj-Napoca (Grigore
Pop – percuţie)
Publicat: Bucureşti: Editura Muzicală, 1986
Prolegomene I, II & III „Dănilă Prepeleac” – teatru instrumental pentru tenor
şi pian sau pentru bas şi contrabas (doublebass) şi clarinet bas pe un text
adaptat după Ion Creangă (1981-1995)
Durata: 16'
Ouvedennerode
– teatru instrumental pentru sax contrabas şi bandă magnetică pe un poem de
Ion Barbu (1993)
Durata: 12'
Bizarmonia – teatru instrumental pentru 6 interpreţi
& bandă magnetică
Durata: 1h
Prima audiţie: 1998:
Bucureşti, Grupul „PRO Musica Nova”, Raluca Ianegic (coregrafia), Laurenţia
Barbu (solistă balet), Alexandru Tocilescu (regia)
TEATRU MUZICAL
Ornitorinc – microperă de buzunar (2015);
Durata: 25' (aprox.)
Prima audiție: București, Festival MERIDIAN 2017 – Lavinia Cherecheș (mezzo soprano) & Diana Barb (piano)
Editat: Editura UNMB 2018, București
Text: Mihai Eminescu.
MUZICĂ VOCAL-SIMFONICĂ
Domnişoara Hus – cantată pe versurile poemului lui Ion Barbu (1968)
Durata: 20'
Prima audiţie: 12 februarie 1970: Bucureşti, Orchestra
Radio (dirijor Emanuel Elenescu)
Instrumente: 3(1), 3(1), 3(1), 3(1);
4, 3, 3, 1; pian, celesta, vibrafon, 2 glock, campane, silorimba, timpani, perc.
1,2,3,4,5 (instrumente uzuale); archi; 3 voci solo (bass-bariton)
Publicat: Bucureşti: Editura Muzicală, 1977
Înregistrare: Bucureşti: Disc
ELECTRECORD ST-ECE 01924, 1977 şi ADA-UCMR 03L065030, 2003 (Filarmonica „Moldova”
dirijor Ion Baciu; solişti Ion Budoiu, Pompei Hărăşteanu, Lucian Marinescu)
Strigoii (Logodna)/ Mihai Eminescu – operă-pantomimă
(1964-1966)
Durata: 45'
Prima audiţie: 9 ianuarie 1975:
Bucureşti, Orchestra Studio Radio (dirijor Ludovic Bacs)
Instrumente: Formaţia I – 2(1), 2(1), 2(1), 2(1); 4, 3, 3, 1; organo; org. el.,
mrb., timp., 4 c-cci, t-tam, tamb.basco, gong, 3 ptti; cvintet de coarde; cor
mixt, solişti: soprană, tenor, bariton; recitator; bandă magnetică. Formaţia
II: 2(1),1(1), 2(1), 2(1); 4,2,2,1; arpa, sil., camplli, 4 c-cci, 3 legno;
4 t-tom, timp., t-tam, gong, 2 ptti, t-rino, gr. c., tamb. picc., 2 mrc., cvintet
coarde; cor mixt; solo sopran; bandă magnetică. Formaţia III: 2(1),1,2,2(1);
4,2,2,1; arpa, vibr., sil., camplli, timp., 4 c-cci, 3 legno, 4 t-tom, t-rino,
t-tam, gong, 2 ptti; cvintet de coarde; cor mixt; solo sopran; bandă magnetică
Publicat: Bucureşti: Editura Muzicală, 1981
Simfonia – Baladă: I. Pintea Viteazul (1964) II. Voinicul şi Calul
(1978) III. Gheorghilaş (1978)
Durata: 28'
Prima
audiţie: 1964, 1979: Târgu Mureş, Orchestra simfonică (dirijor Remus Georgescu);
Bucureşti, Filarmonica „George Enescu” (dirijor Mircea Basarab)
Instrumente: 1, 1, 1, 1; 1, 1, 1; timp., perc. I – gr.c., trgl., camplli, frusta,
w-block, perc. II – sil., pf.; arpa; cvintet de coarde; cor mixt; solişti:
tenor, bariton
Oratoriu pentru cor bărbătesc, tenor şi soprană solo
şi ambianţă electronică pe texte din Evanghelia lui Toma (1998)
Prima
audiţie: 2002: Bucureşti, Corul Radio (dirijor Dan Goia; solişti Liana Podlovski
şi Marian Someşan)
MUZICĂ DE CAMERĂ
Piese pentru pian (1961)
Durata: 10'
Publicat: Bucureşti:
Editura Muzicală, 1964
Ostinato pentru pian solo (1962)
Durata: 8'
Publicat: Bucureşti: Editura Muzicală, 2003
Sonata
pentru 2 piane (1963)
Durata: 14'
Publicat: Bucureşti:
Editura Muzicală, 1978
Şapte psalmi pentru bariton, pian şi percuţie
pe versuri de Tudor Arghezi (1965)
Durata: 20'
Publicat: Bucureşti:
Editura Muzicală, 1969
Înregistrare: Bucureşti: Disc ELECTRECORD ST-ECE
02947, 1984
Cantus-Firmus (PHTORA III) pentru instrument(e) cu claviatură şi „n” alte instrumente (voci) (1970)
Durata: 15' apr.
Înregistrare: Bucureşti, Muzica 2001, CD--4AF232508158,
2004
Vagues pentru pian, violină, violă, violoncel, clarinet şi percuţie
(1972)
Durata: 13'
Prima audiţie: iulie 1972: Darmstadt,
Ferienkurse fur Neue Music, Formaţia „Musica Nova” – Bucureşti
Publicat: Bucureşti: Editura Muzicală, 2005
Înregistrare: Attacca Babel
Holland: CD.9265-4 ADD, 1992
Melopedia & Fuga pentru fagot solo
(1981)
Durata: 5'
Publicat: Bucureşti: Editura Muzicală,
1998
Rhythmodia – concert pentru percuţie solo (1982)
Durata: 18'
Publicat: Bucureşti: Editura Muzicală, 1989 şi Zurich: Carciofoli
Verlagshaus, CH 1994
* Partitura (fragm.)
Sakspirales pour Kientzy (1989)
Durata: 15-17' (aprox.)
Instrumente: sax. soprano, sax. alto, sax tenor
K-N-Comment
– 1997, 1999, 2000, 2001, 2002 pentru fl., ansamblu cameral, clar, sax, oboi
& bandă magnetică
Durata: 8'
Madrigals & Drums
– pentru MS, flaut, pian și percuţie (2001)
Durata: 15'
Prima
audiţie: Mai 2001, Bucureşti, „Trio Contrast” Timişoara
Bowstring – pentru violină solo (2002)
Durata: 15'
Prima
audiţie: Decembrie 2002, Bucureşti (Diana Moş – solistă)
Publicat:Bucureşti: Editura Muzicală, 2005
Fatum (2013)
Durata: 15' (aprox.)
Formatia: 6 clarinete: cl. picc. mi bemol, cl. si bemol, cl. alto mi bemol, bass horn în fa, cl. bass în si bemol, cl. c-bass în si bemol
Prima audiție: Festivalul MERIDIAN – București, 2017 Interpreți: Formația CLARINO, dirijor Emil Vișenescu
Sursum Corda (2015)
Durata: 15-17' (aprox.)
Formatia: violoncel solo
Prima audiție: Festival ZMC Bacău 2016 – Anca Vartolomei -cello solo
Editată la Editura Muzicală, București, 2015. ISMN 979-0-707656-02-0
Glosa (2016)
Durata: 25' (aprox.)
Formația: vioară și pian
Prima audiție: Festivalul ZMC, Bacău 2018 – Interpreți Diana Moș & Mihai Măniceanu
Editată la Editura UNMB 2018-ISMN 979-0-tot661-00-0
Înregistrare CD: Diana Moș – Quanta, Licență UCMR-ADA R19AFO23010143/02./02019, Seria RNF nr 18668/04.10.2019
Tema cu Variațiuni & Ostinato (Diptic) (1963, rev. 2018)
Durata: 15-18'
Formația: Pian solo
Editată la Editura UNMB 2018 – ISMN 979-0-9009882-9-4
Archaeusursum (2020)
Durata: 23-25'
Formația ARCHAEUS, București: vioară, violoncel, oboi, clarinet, fagot, pian, percuție
MUZICĂ ELECTRONICĂ ȘI PENTRU BANDĂ MAGNETICĂ
Soliloque I – play back (1971)
Înregistrare: Bucureşti, Muzica 2001, CD--4AF232508158, 2004, Ansamblul
Hyperion (dirijor Iancu Dumitrescu)
Soliloque II „Jubilatio”
– play back (1983)
Soliloque IV „Reverberations” – play back (1984)
SIN – Euphonia
(1986)
Durata: 32'
Prima audiţie: 18 martie 1987: Bucureşti
Înregistrare: Bucureşti, Muzica 2001, CD--4AF232508158, 2004, Ansamblul Traiect (dirijor
Sorin Lerescu)
EKSTASIS 256/n (1997)
Durata: 13' 30
''
Prima audiţie: 9 mai 1997: Bourges
MUZICĂ VOCALĂ ȘI CORALĂ
Opt madrigale pentru cor a cappella – versuri populare (1968)
Publicat: Bucureşti:
Editura Muzicală, 1972
Din lumea copiilor – pentru cor de copii (1980)
Durata: 7'
MUZICĂ DIDACTICĂ
Nouă miniaturi pentru pian şi Cinci miniaturi pentru vioară şi pian
Publicat: Bucureşti: Litografia Conservatorului, 1980
Trei Piese pentatonice (Trio Sonatina) pentru fl.(ob.,cl.,trp.) şi pian (1982)
CĂRȚI
Interferenţe (I.Noi dimensiuni ale
oralităţii în practica muzicală. II.Contribuţii la o teorie sistemică. III.Interferenţe)
– prefaţă de Solomon Marcus
Publicat: Bucureşti: Editura Muzicală,
1984.