MUZICIENI ROMÂNI CONTEMPORANI | |
Copyright: cIMeC |
Petru STOIANOV– compozitor, profesor universitar dr. – BIOGRAFIA ARTISTICĂ CREAȚIA S-a format în spiritul creației muzicale practicate de maestrul său, Anatol Vieru, dar și de mentorul său Wilhelm Georg Berger, pe al căror parcurs temporal și modal și-a constituit propriul sistem de compoziție (detaliat prezentat în Teza de Doctorat „Noduri și Semne. Posibile elemente de structură pe scara unui model modal” și în unele din publicațiile sale). Este cazul lucrărilor: Noduri și Semne, Hiperboreeana, Invizibilul Soare, Cântec sau altfel spus, TRIO pentru CONTRASTE, ciclurile: Proporții, HaOr – Poem Luminii, Pe un cadran solar... De altfel, Petru Stoianov declară: „Conjugând spațialitatea și temporalitatea sonoră, am obținut sunetul de frecvență și durată determinată – element de structură în cadrul unei scări de înălțimi și durate – în care cei doi parametri au același sistem generator și se regăsesc într-un model modal particularizat printr-un mod de proporții construit în temeiul „tăieturii de aur” [......] Prin uniunea celor doi termeni – de înălțime și durată – ce se însoțesc continuu dar se pot „desface” diferit, am încercat să definesc îngemănarea perfect detectabilă în planul proporției, a celor două dimensiuni – spațiul și timpul muzical – ca posibil NOD, punctul de confluență al frecvenței și duratei contopite”. În general, în creația sa, Petru Stoianov are în vedere reconsiderarea cadrului modal de esență diatonică, specific tradiției românești, în opusuri din cele mai diferite genuri, de la cel coral/al creației didactice la teritoriul cameral, concertant și simfonic. A compus o bogată listă de opusuri muzicale, creația sa fiind prezentă pe marile podiumuri de concert europene și în spațiul extraeuropean în importante festivaluri internaționale de muzică contemporan. A fost președinte și membru în numeroase jurii naționale și internaționale de interpretare muzicală, din anul 1994 fondând Concursul Internațional EUROPAFest Jeunesses Musicales ce se desfășoară anual la București în luna mai și al cărui director artistic este. A compus mult pe creații poetice românești, mai ales texte (muzică corală) sau pretexte poetice (muzică instrumentală, concertantă) semnate Nichita Stănescu. Lucrările sale, într-o largă varietate de genuri, figurează pe afișe ale unor prestigioase festivaluri și evenimente artistice, în țară și străinătate. • Variațiuni pentru orchestră, 1970 • Lecție despre colind – Zece Variațiuni pentru pian, 1970, p.a. Nicolae Licareț; versiune cu 5 Variațiuni pentru pian, p.a. Ilinca Dumitrescu (Kuala Lumpur) • La țărm – Lied pentru voce și pian (versuri: Ștefan Augustin Doinaș), 1971 • Mișcare simfonică, 1972 • Proporții II – pentru două instrumente soliste, 1978, p.a. 18 aprilie 1978 (2 flaute); versiune: p. a. 9 decembrie 1980 (două clarinete) Florian Popa – Premio Ancona; varianta pentru flaut, în: Lucrări camerale (I), București, Edit. Muzicală, 2004 • Numele Patriei – pentru cor pe voci egale à cappella și soliști (versuri: Dan Mutașcu), în: Două madrigale închinate patriei, 1980, p.a. corul „Simbol”, dirijor Luminița Guțanu, în: în Album coral, Tipografia Universității de Vest, Timișoara, 1999 ; idem în: Album coral, București, Edit. Muzicală, 2018 • Creanga de aur– pentru cor pe voci egale à cappella și soliști (versuri: Dan Mutașcu), în: Două madrigale închinate patriei, 1980, p.a. corul „Simbol”, dirijor Luminița Guțanu, în: în Album coral, Tipografia Universității de Vest, Timișoara, 1999 ; idem în: Album coral, București, Edit. Muzicală, 2018 • Patru afirmatii în sprijinul realului – Muzică de concert pentru clarinet, pian, violină, violă și cello (pretext poetic Nichita Stănescu), 1982-83, p.a. 25.03, 1986, Cluj-Napoca, Ansamblul „Ars Nova”, dirijor: Cornel Țăranu • Pe un cadran solar I – Sonată pentru un instrument solist (pretext poetic Nichita Stănescu), 1984, p.a. 1993, Marius Lăcraru (vioară) • Pe un cadran solar II – Baladă pentru un instrument solist și Recitator (versuri: Nichita Stănescu), 1985, p.a. 22 aprilie 1995, Tescani, Centrul de cultură „George Enescu” în cadrul Festivalului Internațional „Zilele muzicii contemporane”, Marius Lăcraru (vioară) și Geo Popa (actor); versiune: Ateneul Român, sala Studio, Ion Georgescu (vioară) și Eusebiu Ștefănescu (actor) • Țara noastră – pentru cor mixt à cappella (versuri: Ion Nicolescu), 1986 • Brâul grâului – pentru cor mixt à cappella (versuri populare), 1986, p.a. Corala Academică „Divina Armonie”, dirijor Marius Firca, în: Album coral, București, Edit. Muzicală, 2018 • Această țară de vis – Poem pentru cor mixt à cappella și soliști (versuri: Nichita Stănescu), 1986 • Vara românească – pentru cor pe voci egale à cappella (versuri: Gheorghe Daragiu), 1986, în în Album coral, Tipografia Universității de Vest, Timișoara, 1999 • Tinerețe – Madrigal pentru cor mixt à cappella (versuri; Eugen Barbu), 1987 • Cuvinte și strigături – Suită (8 piese) pentru cor mixt à cappella și soliști (versuri: Nichita Stănescu), 1987 (cuprinde: 1. Ce? 2. Respirarea aerului de sub aripă 3. N-ai să vii 4. Scrisori 5. Dezîmblânzirea 6. Pomule, copacule 7. Cântec de scos apa din urechi 8. Strigături), p.a. 30 mai 2004, Corala Antifonia, dirijor Constantin Rîpă, Festivalul Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”; versiuni: Corul Academic Radio, dirijor Dan Mihai Goia, Soli-Tutti, conducător Denis Gautheyrie; Corala „Madrigal”, dirijor Adriana Drăgan, Corala „Carmen Sylva” (Llangollen, Marea Britanie), în: Cuvinte și Strigături, București, Edit. Muzicală, 2003, idem în: Album coral, București, Edit. Muzicală, 2018 • Țara în toamnă – Triptic pentru cor mixt à cappella și soliști (versuri: Marius Robescu), 1987 (cuprinde: 1. Mierea și norul 2. Viziune 3. Măr cojit), p.a. 11 septembrie 2007, în cadrul Festivalului Internațional „George Enescu”, Corala Antifonia, dirijor Constantin Rîpă, în : Album coral, Tipografia Universității de Vest, Timișoara, 1999; idem în: Țara în toamnă, București, Edit. Muzicală, 2003; idem în: Album coral, București, Edit. Muzicală, 2018 • Colindă de țară – Diptic pentru cor mixt à cappella (versuri: Nichita Stănescu, cuprinde: Frunză verde de albastru, Colindă de țară), 1988, p.a. iunie 2009, Cluj-Napoca, Corala Antifonia, dirijor Constantin Rîpă, Festivalul „Antifonia 40”, în: Album coral, București, Edit. Muzicală, 2018 • Amfora luminii – pentru cor mixt à cappella și solo Sopran (versuri: Vasile Voiculescu), 1988 • Noi suntem români – pentru cor pe voci egale à cappella (versuri: Ion Nicolescu), 1988 • Ghicitori muzicale – Suită (15 piese) pentru cor de copii à cappella (versuri: Valentin Petculescu), 1988 (cuprinde: 1. Pianul 2. Trompeta 3. Cornul 4. Clarinetul 5. Fagotul 6. Violoncelul 7. Toba Mare 8. Violina 9. Viola 10. Oboiul 11. Contrabasul 12. Timpanul 13. Flautul 14. Xilofonul 15. Trombonul) • Școala de muzică – Suită (5 piese) pentru cor de copii à cappella (versuri: Grete Tartler), 1989 (cuprinde: 1. Arcușul 2. Extemporal 3. Concurs de melci 4. Calul minune 5. Trei iezi cu diezi) • Omagiu eroilor neamului – Poem pentru cor mixt à cappella și soliști (versuri: Eugen Barbu), 1989 • A te sprijini pe propriul tău pământ – pentru cor mixt à cappella (versuri: Nichita Stănescu), 1990 • Introspectiv 47 – pentru ansamblu instrumental, 1990, p.a. 9 martie 1991, Societatea Română de Radiodifuziune, Studioul T8, Ansamblul „Archaeus”, dirijor Liviu Dănceanu • Zori de-aș fi – Madrigal pentru cor mixt à cappella (versuri: Eugen Barbu), 1991, în: Album coral, București, Edit. Muzicală, 2018 • Heteropsalmia – pentru ansamblu instrumental, 1991, p.a. 2 octombrie 1991, foyer Opera Română, Ansamblul „Archaeus”, dirijor Liviu Dănceanu, în: Heteropsalmia – for instrumental ensemble, București, Edit. Muzicală, 2018 – Premiul APAR, 1997 • Rugă – Poem pentru cor mixt à cappella și soliști (versuri: Stefan Mitroi), 1991 • Pentachoralia, pentru ansamblu instrumental, 1992 p.a. 23 aprilie 1993, Bacău, sala Ateneu, Ansamblul „Archaeus”, dirijor Liviu Dănceanu • Hiperboreeana – Cântul I – pentru orchestră de cameră (pretext poetic: Elegia a opta, Hiperboreeana Nichita Stănescu), 1993, p.a. 25 mai 1994, Orchestra de Cameră Radio, dirijor: Cristian Brâncuși, Festivalul Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, în: Hiperboreeana, Poem for Strig Orchestra, București, Edit. Muzicală, 2018 • „2+2”, Proportions pour Emphasis – pentru saxofon Sopran, Alto, Tenor și Bariton, 1993 p.a. 1993, Ansamblul Emphasis (Franța) • „2+1+1”, Proportions pour saxophone soprano, alto, tenor, baryton, 1994 p.a. 1996, Stockholm Saxophone Quartet (Suedia) • Pe un cadran solar III (pretext poetic Nichita Stănescu) – pentru cello, 1997, p.a. Laura Buruiană; versiune: 12 decembrie 2008, Levi-Daniel Maglia (Grupul de Muzică Contemporană U, Estonia), în cadrul Festivalul Internațional „Meridian” – SNR-SIMC, ed. IV, în: Lucrări camerale (I), București, Edit. Muzicală, 2004 • HaOr I – Poem Luminii, pentru opt instrumente soliste: saxofon Sopran, Alto, Tenor și Bariton (dublu cvartet de saxofoane), 1998, p.a. 8 octombrie 1998, Stockholm Saxophone Quartet – Suedia și Cvartetul din Riga, (Riga, Lituania); în: HaOr, Poem Luminii – Trei ipostaze de culoare, Timișoara, Edit. Marineasa, 2003 • Slavă Ție, Doamne – Poem pentru cor mixt à cappella și soliști, 1998 p.a. 9 decembrie 2005, Corala Academică „Divina Armonie”, dirijor Marius Firca, Palatul Patriarhiei în Album coral, Tipografia Universității de Vest, Timișoara, 1999; Slavă Ție, Doamne, în Album de muzică corală, religioasă, București, Edit. Muzicală, 2001; idem în: Slavă Ție, Doamne, București, Edit. Muzicală, 2003, idem în: Album coral, București, Edit. Muzicală, 2018 – Premiul UCMR 2006 • HaOr II – Poem Luminii, pentru orchestră de suflători, 1999, p.a. 23 mai 1999, Studioul „Mihail Jora” al Societății Române de Radiodifuziune, Orchestra de suflători a Filarmonicii „George Enescu”, dirijor Aurelian Octav Popa, Festivalul Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”; în: HaOr, Poem Luminii – Trei ipostaze de culoare, Timișoara, Edit. Marineasa, 2003 • HaOr III – Poem Luminii, In memoriam Anatol Vieru – pentru orchestră de coarde, 2000, p.a. 16 octombrie 2001, Orchestra Filarmonicii „Banatul”, dirijor Gheorghe Costin; în: HaOr. Poem Luminii – Trei ipostaze de culoare, Timișoara, Edit. Marineasa, 2003 • Noduri și Semne – Muzică de concert pentru ansamblu instrumental, 2001 (pretext poetic Nichita Stănescu), p.a. 28 mai 2002, Studioul de Concerte „Mihail Jora” al Radiodifuziunii Române, „Archaeus”, dirijor Liviu Dănceanu; versiune: „Archaeus”, 20 decembrie 2005, Festivalul Internațional „Meridian” – SNR-SIMC, ed. I, Centrul Național de Artă „Tinerimea Română”; în: Noduri și Semne, muzică de concert pentru ansamblu instrumental, partitură generală, Timișoara, Edit. Marineasa, 2003; idem, în: Noduri și Semne/Knots and Signs, Concert Music for Instrumental Ensemble, poetic pretext Nichita Stănescu, București, Edit. Muzicală, 2018 • Exiști, Doamne – Poem pentru cor mixt à cappella și recitator (versuri: Karol Józef Wojtyła, traducere Nicolae Mareș), 2003, p.a. 26 octombrie 2003, cu ocazia decernării titlului de Doctor Honoris Causa Sanctității Sale Papa Ioan Paul II, Aula Universității „Spiru Haret” din București, Corul Facultății de Muzică a Universității „Spiru Haret”, dirijor Adriana Drăgan (recitator: Carmen Stoianov) • Invizibilul Soare, Cântec sau altfel spus, TRIO pentru CONTRASTE (pretext poetic Nichita Stănescu), 2004, p.a. 24 mai 2004, Aula Palatului Cantacuzino, Trio „Contraste”; versiune: 13 decembrie 2007, Aula Palatului Cantacuzino, Trio „Contraste”, în cadrul Festivalului Internațional „Meridian”;– Zilele SNR-SIMC, ed. III versiune: 10 decembrie 2010, Grupul de Muzică Nouă TRAIECT, conducerea muzicală. Sorin Lerescu, în cadrul Festivalului Internațional „Meridian”– Zilele SNR-SIMC, ed. II; în: Lucrări camerale (I), București, Edit. Muzicală, 2004 ; idem, în : Invizibilul Soare/The Invisible Sun, for Flute, Percussion and Piano,București, Edit. Muzicală, 2018 • Axios! Axios! – pentru ansamblu instrumental (flaut, clarinet, percuție, cello) – 2006, p.a. 2006, Sibiu • Proporții 1 – pentru un instrument solist, 2007, p.a.a. Ansamblul CLARINO (clarinet in Bb), 29 mai 2009, Festivalul Internațional „Săptămâna Internațională a Muziici Noi”; versiune: (flaut) – p.a.a. 2 decembrie 2013, Alexandru Hanganu – Grupul de Muzică nouă TRAIECT, în cadrul Festivalului Internațional „Meridian”– Zilele SNR-SIMC, ed. IX, 2013; versiune clarinet in Bb: Emil Vișenescu, 20 noiembrie 2016, Aula Palatului Cantacuzino, în cadrul Festivalului Internațional „Meridian” Zilele SNR-SIMC, ed. XII, 2016; în: Edit. Muzicală, 2021 • Și dacă…. – Lied pentru voce și pian (versuri: Mihai Eminescu) – 2008, p.a. 29 martie 2009, Festivalul Internațional „Timișoara Muzicală Academică”, Cosmina Silvia Stitzl (Germania); versiune: 8 noiembrie 2017, Duo Diana Dembinski Vodă și Claudia Codreanu, Aula Palatului Cantacuzino, în cadrul Festivalului Internațional „Meridian” – Zilele SNR-SIMC, ed. XIII: în: Lieduri pe versuri de Mihai Eminescu, București, Edit. Muzicală, 2015 • Basmul Trenului-Destin – Poem pentru cor mixt à cappella (versuri: Nicolae Dan Fruntelată) – 2009, p.a. 2012, Corul „Preludiu”, dirijor Luminița Guțanu, în: Album coral, București, Edit. Muzicală, 2018 – Premiul UCMR 2013 • Povestea florilor de nufăr – pentru pian solo – 2010, p.a. 25 mai 2018 (Berna Elveția), Dorina Arsenescu, Elveția, în: București, Edit. Muzicală, 2018 • Melancolie – Madrigal pentru cor mixt à cappella cu solo sopran (versuri: Nichita Stănescu) – 2010, p.a. 28.05.2010, Corul Accoustic, dirijor Daniel Jinga, Aula Palatului Cantacuzino, în cadrul Festivalul Internațional „Săptămâna Internațională a Muziici Noi”, în: Album coral, București, Edit. Muzicală, 2018 • Cântece fără cuvinte pentru instrument solo: flaut/clarinet in Bb (Cuprinde: De ce te ascunzi în tăcere, ....pribegesc prin amintiri cântând, Să vii în seara care cântă, Știu c-ai să treci) – 2012, p.a. 11 mai 2020, Elida Târțopan – flaut (Berna, Elveția) • Lacul – Lied pentru voce și pian (versuri: Mihai Eminescu) – 2014, p.a. 19 septembrie 2017, Aula Palatului Cantacuzino, Festival Internațional „George Enescu”, Duo Diana Dembinski Vodă și Claudia Codreanu, în: Lieduri pe versuri de Mihai Eminescu, București, Edit. Muzicală, 2015 • Proporții 3 – pentru trei instrumente soliste – 2016 • Lumina Feței Tale, Doamne, pentru cor mixt à cappella și soliști, versete din Psalmul 4, 2018, în: Recitind Psalmii Davidici, Coruri pe versete din Psalmii 4, 11, 24 – 2021 • Cei drepți vor privi Fața Lui, pentru cor mixt à cappella, versete din Psalmul 11, 2018, în: Recitind Psalmii Davidici, București, Edit. Muzicală, 2021 • Rex Gloeriae, pentru cor mixt à cappella și soliști, versete din Psalmul 24, 2018, în: Recitind Psalmii Davidici, Coruri pe versete din Psalmii 4, 11, 24 – 2021 • Pentachordia/Proporții 5 – pentru cvintet de coarde (cu violă) – 2020 • Threnody – pentru ansamblu instrumental (flaut/oboi, clarinet, fagot, pian, vioară, violă, violoncel) – In Loving Memory of the Holocaust Victims („Quasiresponsa” to Pentachoralia) – 2021 • O stea cândva regină – Lied pentru voce și pian (versuri: Zigmund Tauberg) – 2021 Muzică de film Poveste de Crăciun – regia Cosmin Pleșa, 2002 (Diploma de Recunoștință a Mitropoliei Banatului) CD Sus, sus, sus la munte sus – Proiect UNESCO – corala academică Divina Armonie Romanian music today II– proiect SNR-SIMC (Noduri și Semne) Romanian Coral Music – 11, proiect SNR-SIMC Et in Hiperboreea ego…. Thalassa recording, 2000 Camerata Academica Timisiensis. Dirijor Damian Vulpe, Timișoara, 2002 Adriana Drăgan (dirijor) – Corul de cameră Fortis – Culori corale de toamnă-iarnă, 2002 Adriana Drăgan (dirijor) – Opusuri corale tradiționale moderne și contemporane, 2002 Muzicologie În paralel cu creația componistică, Petru Stoianov a derulat și o vie activitate muzicologică raportată atât la propria creație, cât și la reevaluarea creației românești din secolele XIX și XX, cu accent pe analiza opusurilor muzicale. A scris și publicat atât lucrări cu caracter didactic destinate învățământului superior muzical cât și studii, articole, recenzii, cronici. Din anul 2006 face parte din board-ul editorial (assistant editor). al revistelor Analysis and Metaphysics, Linguistic and Phiolosophical Investigations, Review of Contemporary Philosophy, editate de Denbridge Press New York, publicații a căror secțiune Musicology and Folklore o coordonează alături de Carmen Stoianov. De asemenea, face parte și din colectivul de traducere, redactare și consultanță științifică în amplul proiect de traducere și editare a operei profesorului Richard Swinburne de la Universitatea din Oxford, membru al Academiei Britanice, proiect editat de Cartea Universitară (Introducere în filosofia religiei – 2006, Există Dumnezeu?, Minte, timp și dovezi – 2007, Credință și rațiune – 2008). Din anul 2009 face parte din Comitetul științific al volumelor editate de Universitatea de Vest din Timișoara seria Muzică, și este redactor-șef al revistei Anale, seria Muzică, al Universității „Spiru Haret” din București iar din 2011 – peer-reviwer la cele două volume de Proceedings of the GEORGE ENESCU International Musicology Symposium – ed. XX a Festivalului Internațional „George Enescu”. Volume • Noduri și Semne. Posibile structuri pe scara unui model modal, București, Edit. Muzicala, 2003 (245 p.) • Simbolism și expresie numerică în universul creației lui Anatol Vieru. Vol. I: 1. Scene nocturne; 2. Lupta cu inerția, București, Edit. Muzicala, 2004 (182 p.) • Noi modalități de prelucrare a folclorului în creația muziclaă românească, București, Edit. Muzicala, 2004 (164 p.) • Istoria muzicii românești (cu Carmen Stoianov), București, Edit. Fundației România de Mâine, 2005 (152 p.) • Citire de partituri – Citirea în chei, București, Edit. Fundației România de Mâine, ed. 1 – 2008, ed. II – 2009 (288 p.) Studii (selectiv) – Creația de muzică ușoară a compozitorului Laurențiu Profeta (cu Carmen Stoianov), în: Muzica, București, serie nouă, an III, nr.2 , februarie 1992; – Despre sculptarea Sunetului prin Tăcere și a Tăcerii prin Sunet în „Concertul pentru violoncel și orchestră nr.1” de Anatol Vieru (cu Carmen Stoianov), în: Simpozion de muzicologie „Anatol Vieru” 1999, București, Ed. Muzicală, 2001; – Note despre un prinț și despre dimensiunea sonoră a stihuirii sale (I-II, cu Carmen Stoianov), în Studii, articole și eseuri muzicologice, Brașov, Edit. Universității Transilvania, 2007; – Lecție despre colind sau universul colindic al lui Sabin Drăgoi, în, Studii de știință și cultură, an IV, nr.3 (14), sept. 2008, Arad, Edit. Vasile Goldiș University Press, 2008; – Un compozitor – Anatol Vieru și viziunea sa asupra raportului poezie-muzică; în: Analele Universității „Spiru Haret, seria Filologie, Limba și literatura română, nr.8, 2007, nr.9, 2008; – Monumentalitatea în viziunea lui Anatol Vieru în: Proceedings of the 1st World Congress on Science, Economics, and Culture, 25-29 August, 2007, New-York-Bucharest, Romanian contributors, București, Edit. Cartea Universitară, 2008; – The experience to listening the music, în: Proceedings of the 2nd World Congress on Science, Economics, and Culture, 25-29 August, 2008, New-York-Bucharest, Romanian contributors, București, Edit. Ars Academica, 2008; – Incursiune în universul creației lui Anatol Vieru: pasiunea pentru număr, în Ipostaze ale muzicii moderne în sec. XIX-XXI, Stilistică interpretativă, Timișoara, Edit. Eurostampa, 2008; – Un compozitor – Anatol Vieru și viziunea sa asupra raportului poezie-muzică, în Analele Universității „Spiru Haret”, seria Filologie – Limba și literature română, nr.8, 2007, nr.9, 2009, București, Edit. Fundației România de Mâine, 2009; – Note privind opusul componistic ca sistem, în: Proceedings of the 3rd World Congress on the Advancement of Scholarity Research in Science, Economics, Law, and Culture, New York, August 25-29, 2009, Romanian Contributors, Addleton Academic Publishers, New York, 2009; – Opusul componistic ca sistem față în față cu două dintre coordonatele sale majore: principiul unității și principiul diversității, în: Proceedings of the 3rd World Congress on the Advancement of Scholarity Research in Science, Economics, Law, and Culture, New York, August 25-29, 2009, Romanian Contributors, Addleton Academic Publishers, New York, 2009; – ANATOL VIERU și aura poeticului muzical,în: RevART, nr.1-2, Edit. Aegis, Timișoara, 2009; – Ciprian Porumbescu – simbol al legăturii componosticii românești cu activitatea deamatori în Analele Universității „Spiru Haret”, seria Muzică nr.1, București, Edit. Fundației România de Mâine, 2009; – Un posibil traseu de amprentare culturală in antecamera Evului Mediu, în Tradiții și orientări în viața românească manifestate în spațiul multicultural bănățean, Timișoara, 2009 – Cântarea sacră de tip organum; linie directă de la antichitatea Orientului Mijlociu – mileniul II î. Ch. către Musica Enchiriadis și Scolica Enchiriadis? (sec.IX-X. d.Ch)? (cu Carmen Stoianov), în ARTĂ ȘI ȘTIINȚĂ, Ed. Universitatii Transilvania, Brasov, 2009; – In memoriam prof. univ.dr. Dr.H.C. Victor Giuleanu(cu Carmen Stoianov și Mihaela Marinescu), în Analele Universității „Spiru Haret”, seria Muzică nr.1, București, Edit. Fundației România de Mâine, 2009; – ANATOL VIERU – Omagiul discipolului, în: Anuar științific: Muzică, Teatru, Arte Plastice, nr.1-2 (8-9) 2009, Chișinău, Notograf prim, 2009; – Georg Friedrich Haendel și Franz Joseph Haydn în oglinda ultimului pătrar de secol XVIII (cu Carmen Stoianov), în: RevART, nr.1-2, Edit. Aegis, Timișoara, 2009; – Antioh Cantemir – fiu al unui „prinț fără de țară” – note privind dimensiunea sonoră a versurilor sale (I– II, cu Carmen Stoianov) în: RevART, nr.1-2, Edit. Aegis, Timișoara, 2009; – Frecvențe și durate pe planșeta gândirii componistice, în : Orizonturi ale artei secolelor XIX-XX din perspectiva secolului XXI, Proceedings, Edit. Aegis, Timișoara, 2010; – Muzica, artă a comunicării: dinamica definirii sferei sonore (cu Carmen Stoianov), în: RevART, nr.1 (10)/2010, Timișoara, Ed. Aegis, 2010; – Relația muzicienilor cu publicul: provocări, riscuri, constrângeri,descoperiri (II),în: Aniversările muzicale 2009-2010, Edit. Universității Transilvania din Brașov, 2010; – Relația muzicienilor cu publicul: provocări, riscuri, constrângeri, descoperiri(II), în: Artă și Știință 2010, Edit. Universității Transilvania din Brașov, 2010. Îngrijire de ediție Sinteze– vol III, Facultatea de Muzică a Universității „Spiru Haret”, Edit. Fundației România de Mâine, 2005 Sinteze – vol IV, Facultatea de Muzică a Universității „Spiru Haret”, Edit. Fundației România de Mâine, 2005 Lucrări cu caracter didactic Curs practic pentru citire de partituri; citirea în chei – În: Sinteze – vol III, Facultatea de Muzică a Universității „Spiru Haret”, Edit. Fundației România de Mâine, 2004 Studiul transpoziției – În: Sinteze – vol IV, Facultatea de Muzică a Universității „Spiru Haret”, Edit. Fundației România de Mâine Istoria muzicii românești (în colaborare cu Carmen Stoianov) – În: Sinteze – vol III, Facultatea de Muzică a Universității „Spiru Haret”, Edit. Fundației România de Mâine, 2004 Citire de Partituri. Curs în tehnologie IFR; Anii II și III, București, Ed. România de Mâine, 2013. BIBLIOGRAFIE Internet Data http://www.ucmr.org.ro http://muzicieni.cimec.ro/Petru-Stoianov.html https://de.wikipedia.org/wiki/Petru_Stoianov https://de.m.wikipedia.org/wiki/Petru_Stoianov https://www.wikizero.com/de/Petru_Stoianov https://de.unionpedia.org/i/Petru_Stoianov https://ro.scribd.com/doc/154997127/curs-citire-partituri-pdf https://alchetron.com/Petru-Stoianov https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A0%D7%98%D7%95%D7%9C_%D7%95%D7%99%D7%90%D7%A8%D7%95 https://austria-forum.org/af/AustriaWiki/Anatol_Vieru https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Aurel_Stroe https://dewiki.de/Lexikon/Nicolae_Buicliu https://enacademic.com/dic.nsf/enwiki/5642585 https://hu.wikipedia.org/wiki/Rom%C3%A1n_m%C5%B1v%C3%A9szet http://dictionnaire.sensagent.leparisien.fr/petru+stoianov/en-en/ https://nl.wikipedia.org/wiki/Muziek_in_Roemeni%C3%AB Referințe în Volume – Grigoriu, Theodor – Muzica și nimbul poeziei, București, Edit. Muzicală, 1986 – Popescu, Mihai – Repertoriul general al creației muzicale românești, vol. II, Creația camerală – București, Edit. Muzicală, 1990 – Sava, Iosif; Vartolomei, Luminița – Muzică și muzicieni – 1992; – Cosma, Octavian Lazăr – Universul Muzicii Românești, București, Edit. Muzicală, 1995 – Popescu, Mihai – Repertoriul general al creației muzicale românești, vol. III, Creația corală – București, Edit. Muzicală, 1995 – Popescu, Mihai – Repertoriul general al creației muzicale românești, vol. IV, Noi lucrări, București, Edit. Muzicală, 1996 – Sava, Iosif – Vartolomei, Luminița, Mică enciclopedie muzicală, Craiova, Edit. Aius, 1997 – Odãgescu, Irina – Prefațã, Petru Stoianov – În: Album coral, Timișoara, Universitatea de Vest, 1999 – Țiplea Temes, Bianca – Antifonia in extenso, Cluj Napoca, Ed. Media Musica, 1999 Stoianov, Carmen - Dinamics of the Jewish themes approach in Romanian musical creation. În: Studia Hebraica, nr.1, 2001, București, The Goldstein Goren Center for Hebrew Studies, Universitatea din București, 2001 – Sandu-Dediu, Valentina – Muzica românească între 1994 – 2000, București, Edit. Muzicală, 2002 – Vulpe, Ariana – Vulpe, Damian – Corala camerata academica timisiensis, Timișoara, 2002 – Petecel Theodoru, Despina – De la Mimesis la Arhetip, București Edit. Muzicală, 2003 – Colțea, Vasile -– Tehnici vechi și noi în creația și interpretarea chitaristică, București, Edit. Regis, 2003 – Stoianov, Carmen – Argument. În: Cuvinte și strigături, suită pentru cor mixt à cappella și soliști, versuri: Nichita Stănescu, București, Edit. Muzicală, 2003, idem în: Album coral, București, Edit. Muzicală, 2018 – Stoianov, Carmen – Argument. În Țara în toamnă, triptic pentru cor mixt a cappella și soliști, versuri: Marius Robescu, București, Edit. Muzicală, 2003, idem în: Album coral, București, Edit. Muzicală, 2018 – Stoianov, Carmen – Argument. În: Slavă Ție, Doamne, poem pentru cor mixt à cappella și soliști, București, Edit. Muzicală, 2003, idem în: Album coral, București, Edit. Muzicală, 2018 – Cosma, Viorel, Muzicieni din România, Lexicon, vol. VIII (P-S), București, Edit. Muzicală, 2005 – Dănceanu, Rodica; Dănceanu, Liviu – De douăzeci de ori Archaeus, Bacău, Edit. Corgal Press, 2005 – Drăgan, Adriana – Aspecte mistice în stabilirea conceptului interpretativ dirijoral, București, Edit. Cartea Universitară, 2006 – Pogăceanu, Luminița, – Experiencing piano music, București, Edit. Cartea universitară, 2006 – Xxx, Enciclopedia personalităților din România, Hübners Who is Who, Edit. 2, 2007 – Georgeta Ștefănescu-Barnea - Ethosul românesc prin creațiile pentru pian de ieri și de azi, București, Edit. Fundației România de Mâine, București, 2007 – Drăgan, Ovidiu Victor, Dirijorul – Intenție și sens a energiei cinetice. Studiu analitic aplicativ al partiturii, din perspectivă dirijorală, Brașov, Edit. Universității „Transilvania”, 2007 – Drăgan, Adriana, Drăgan, Ovidiu Victor – Curs de dirijat coral, București, Edit. Fundației România de Mâine, 2007 – Stoianov, Carmen, Petru Stoianov - Noduri și Semne, posibile structuri pe scara unui model modal, În: Studii de știință și cultură, an IV, nr.3 (14), septembrie 2008, Arad, Universitatea „Vasile Goldis”, University Press, 2008 – Țiplea-Temeș, Bianca – Antifonia in extenso, Dialog cu dirijorul Constantin Rîpă, Cluj-Napoca, Edit. MediaMusica, 2009 – Stoianov, Carmen – Reconsiderarea cadrului modal de esență diatonică în Variațiuni pe un colind de Petru Stoianov, pe o temă de Sabin Drăgoi, În: Proceedings of the 3rd World Congress on the Advancement of Scholary Research in Science, Economics, Law, and Culture, New York, August 25-29, 2009, Adleton Academic Publishers, New York, 2009 – Stoianov, Carmen – Compozitorul Petru Stoianov și atracția textelor nichitiene, În: RevArt, nr.1-2, 2009, Edit. Aegis, Timișoara, 2009 – Tomi, Ioan, Dicționar – 123 compozitori, dirijori, muzicologi, personalități ale culturii muzicale din Banatul istoric, Timișoara, Filarmonica „Banatul”, 2009 – Stoianov, Carmen - Cercetare și Comunicare în muzicologie, București, Edit. Fundației România de Mâine, 2010 – Stoianov, Carmen – Argument. În Lieduri pe versuri de Mihai Eminescu, București, Edit. Muzicală, 2015 – Ștefănescu Barnea, Georgeta – Volum omagial: 80 ami, București, Edit. Muzicală, 2016 – Stoianov, Carmen – Argument. În Heteropsalmia for Instrumental Ensemble, București, Edit. Muzicală, 2018 – Stoianov, Carmen – Argument. În Invizibilul soare (The Invisible Sun) for Flute, Percussion and Piano, București, Edit. Muzicală, 2018 – Stoianov, Carmen – Argument. În Noduri și Semne (Knots and Signs), Concert Music for Instrumental Ensemble, pretext poetic: Nichita Stănescu, București, Edit. Muzicală, 2018 – Stoianov, Carmen – Argument. În Hiperboreeana, Poem for String Orchestra, București, Edit. Muzicală, 2018 – Stoianov, Carmen – Argument. În Heteropsalmia for Instrumental Ensemble, București, Edit. Muzicală, 2018 – Stoianov, Carmen – Argument. În Album coral – Coruri pe voci egale à cappella, Coruri mixte à cappella, București, Edit. Muzicală, 2018 – Stoianov, Carmen – Argument. În Colindă de țară, Diptic pentru cor mixt à cappella, versuri Nichita Stănescu, București, Edit. Muzicală, 2018 – Stoianov, Carmen – Argument. În Basmul Trenului-Destin, Poem pentru cor mixt à cappella, versuri Nicolae Dan Fruntelată, București, Edit. Muzicală, 2018 – Stoianov, Carmen – Argument. În Melancolie, Madrigal pentru cor mixt à cappella cu solo sopran, versuri Nichita Stănescu, București, Edit. Muzicală, 2018 – Stoianov, Carmen – Argument. În Zori de-aș fi, Madrigal pentru cor mixt à cappella, versuriEugen Barcu, București, Edit. Muzicală, 2018 – Stoianov, Carmen – Argument. În Povestea florilor de nufăr – piano solo/The Story of the Water Lilies, București, Edit. Muzicală, 2018 – Noi istorii ale muzicilor românești, vol. I-II, coord. Valentina Sandu-Dediu&Nicolae Gheorghiță, București, Edit. Muzicală, 2020 – Stoianov, Carmen – Cărțile Psalmilor. Reflexii în sonor, Cartea Întâi, 600 pp., Psalmii 1-41, Edit. Muzicală, 2019 – Gamurari, Pavel – „Noduri și semne” – o abordare conceptuală a poeziei stănesciene în creația compozitorului Petru Stoianov. În Revistă de științe socioumane, nr.3(46), Chișinău, 2020 – Stoianov, Carmen – Argument. În Recitind Psalmii davidici, Coruri à cappella pe versete din Psalmii 4, 11, 24, București, Edit. Muzicală, 2021 – Gamurari, Pavel – Valorificarea componistică a poeziei contemporane românești, Teză de Doctorat (Muzicologie), Chișinău, susținere 14 mai 2021. Referințe în Presă, Caiete-Program – Grigoriu, Theodor – Portrete de tineri compozitori: Petru Stoianov, În Muzica, București, nr.8, 1978 Cazaban, Costin – Petru Stoianov – Proporții 2, În Caiet-program, Filarmonica „George Enescu”, stagiunea 1977-1978 – Tartler, Grete – Mobilitate ascensională, În Luceafărul, București, an XXIII, nr.33(955), 16 august 1980 – Brînduș, Nicolae – Prime audiții, În Contemporanul, București, nr.9, 27 februarie 1981 – Hoffman, Alfred– Savuroase prime audiții, În România Literară, București, 1981 – Popovici, Doru – Muzică românească, În Săptămâna, București, serie nouă, nr.531, 6 februarie 1981 – Silvestru, Valentin – Prime audiții, În Informația Bucureștiului, 14 februarie, 1981 – Petecel, Despina – Permanențe, În Ateneu, Bacău, an 31, serie nouă nr.5 (296), 1985 – Dragea, Emiliu – Noua accesibilitate a muzicii, În Flacăra, Cluj-Napoca, 30.03.1986 – Popovici, Fred – Patru afirmații în sprijinul realului, În Tribuna, Cluj, 1 aprilie 1986 – Balint, George – O sărbătoare a muzicii contemporane la Bacău, În Actualitatea Muzicală, an II, nr.29, 11.05.1991 – Lodola, Francesco – Archaeus Ensemble, În Antidogma Musica, Torino, 1992 – Popa, Carmen – Insolit și instructive, În Actualitatea Muzicală, an III, nr.48, martie 1992 – Pãcuraru, Ion – Festival de Muzică Nouă, În Literatura și Arta, Chișinău, nr.17 (2437), 23.04.1992 – Petculescu, Valentin – Interferența artelor și interferența stilurilor, În Ateneu, Bacău, serie nouă, nr.4, 24.04.1992 – Căliman, Călin – Schiță de cronică, În Deșteptarea, Bacău, 30.04.1992 – Xxx – Donație muzeului Enescu, În Libertatea, București, nr.712, 12/13.05.1992 – Stoianov, Carmen – Portret, În Caietul-Program ale ediției II a Festivalului Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, București, Edit. Muzicală, 1992 – Xxx – Gaida et Archaeus ont seduit, În Journal de Dijon, Dijon, nr.23, 12.10.1992 – Sandu-Dediu, Valentina – Săptămâna Internațională a Muzicii Noi, În Muzica, București, nr.3/1993 – Stoianov, Carmen – Portret, În Caiet - Program ale ediției III a Festivalului Internațional „Sãptãmâna Internaționalã a Muzicii Noi”, București, Edit. Muzicalã, 1993 – Sandu-Dediu, Valentina – [Cronici], În Muzica, București, serie nouă, An IV nr.3 (15), iulie – septembrie 1993 – Cimarosti, Sergio – Trieste Prima: Vince la Sguadra danubiana, În Il Piccolo, Trieste, 11.10.1993 – Rojac, Corrado – Nastopila ja komorna skupina Archaeus Ensemble iz Bukareste, În Primorski, Trieste, 15.10.1993 Xxx – Pochi ma buoni a sentire le note dell’ Archaeus, În Trieste oggi, Trieste, 17.10.1993 – Botez, Tita – Muzică, Școală, Educație: în dialog cu Petru Stoianov, În Luceafărul bulgar, București, an IV, nr.6 (36), 1993 – Stoianov, Carmen – Portret, În Caiet - Program ale ediției IV a Festivalului Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, București, Edit. Muzicală, 1994 – Anghel, Irinel – Săptămâna Internațională a Muzicii Noi: Creația – Cantitate și calitate., În Actualitatea Muzicală, București, an V (1994), nr.123 (II/iunie), 1994 – Ciobanu, Maia – Întâlnirile muzicii noi, Brăila, 2001, În Muzica, București, an V, nr.3, 1994 – Secară, Constantin – Orchestra de Cameră Radio, În Muzica, București, serie nouă, an V, nr.3, 1994 – Codreanu, Petre – Bacău, Zilele muzicii Contemporane, În Actualitatea Muzicală, București, an V, nr.102, 1994 – Cosma, Mihai – Preambul la Săptămâna Internațională a Muzicii Noi, În Actualitatea Muzicală, an V, nr.102 (I/iunie), 1994 – Cezar, Mihai – Preambul la SIMN, În Actualitatea Muzicală, an V, nr.102 (I/iunie), 1994 – Stoianov, Petru -Archaeus la Musica Nova, În Actualitatea Muzicală, an V, nr.107 (II/august), 1994 – Stoianov, Petru – Zilele muzicii contemporane, În Actualitatea Muzicală, an V, nr.112 (I/noiembrie), 1994 – Tutev, Gheorghi – Petru Stoianov, Introspectiv 47, În Caietul Festivalului Internațional „Musica Nova”, Sofia, 1994 – Balint, George – O sărbătoare a muzicii contemporane la Bacău, În Actualitatea Muzicală, an VI, 1995 – Petculescu, Valentin – Constantul professionalism, În Actualitatea Muzicală, an VI, nr.121, martie, 1995 – Stoianov, Carmen – Portret, În Caiet - Program ale ediției V a Festivalului Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, București, Edit. Muzicală, 1995 Xxx – Archaeus la Zilele Muzicii Contemporane, În Actualitatea Muzicală, an VI, nr.126, iunie, 1995 Xxx – Întâlnire cu Archaeus, În Vitraliu, Bacău, nr.8, 1995 – Botez, Tita – Nichitiana, În Ecran magazin, Brașov, an VI, nr.237, 2-8 octombrie 1995 – Brumaru, Ada – Proiecție saturată, În Actualitatea Muzicală, București, an VI, nr.25, (I/iunie), 1995 – Codreanu, Petre – Integrarea în universalitate, În Actualitatea Muzicală, an VI, nr.125, 1995 – Codreanu, Petre – Bacău, Zilele muzicii Contemporane, În Actualitatea Muzicală, București, an VI, nr.130 (I/august), 1995 – Mihalache Popa, Carmen – Marele premiu „George Apostu”, În Vitraliu, Bacău, nr.8, 1995 – Cosma, Octavian Lazãr -Archaeus, București, În Actualitatea Muzicală, an VII, nr.150, 1996 – Sandu-Dediu, Valentina – Archaeus, În Muzica, București, serie nouă, an VI, nr.3/1995 – Stoianov, Carmen – „Zilele muzicii contemporane”, Caiet-Program, Bacău, ed. VI, 1996 – Baltazar, Loredana – Performanțe interpretative: corul „Antifonia”, În Muzica, București, serie nouă, an VII, nr.3/1996 – Ciobanu, Maia – Devotamentul intelligent, În Actualitatea Muzicală, an VII, nr.151, (II/ iunie), 1996 – Funk, Arthur – Tagung uber Musik, În Allgemeine Deutsche Zeitung für Rumanien, București, nr.780, 1996 – Grajdian, Maria – Primul cerc al muzicii contemporane, În Opus, București, nr.1, mai 1996 – Stoianov, Carmen – Portret, În Caiet - Program ale ediției VI a Festivalului Internațional „Sãptãmâna Internaționalã a Muzicii Noi”, București, Edit. Muzicalã, 1996 – Firca, Ștefan – Saxofonia, În Muzica, București, serie nouă, an VIII, nr.3/1997 – Grigorescu, Olga – Tenta națională, În Actualitatea Muzicală, București, an VIII, nr.175, (II/iunie), 1997 – Riegler, Gabriela – Milan Kucan ne felicită, În Cotidianul, București, an VII, nr.138 (1789), 19 iunie 1997 – Stoianov, Carmen – Portret, În Caiet - Program ale ediției VII a Festivalului Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, București, Edit. Muzicală, 1997 – Stoianov, Carmen – „Zilele muzicii contemporane”, În Caiet-Program, Bacău, ed. VII, 1997 – Baltazar, Loredana – Contraste. În Muzica, București, serie nouă, an IX, nr.3/1998 – Stoianov, Carmen – Portret, În Caiet – Program ale ediției VIII a Festivalului Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, București, Edit. Muzicală, 1998 – Stoianov, Carmen – Portret, În „Zilele muzicii contemporane”, Caiet-Program, Bacău, ed. VIII, 1998 – Cordun, Veronica – Timișoara. Festival Internațional la a XXXVI ediție, În Muzica, București, serie nouă, an X, nr.3, 1999 – Secarã, Constantin – Orchestra de suflători a Filarmonicii „George Enescu”, În Muzica, București, serie nouă, an X, nr.3/1999, p.123 – Petrescu, Mirela, Stoianov – familie de muzicieni, În Luceafărul bulgar, an X, nr.5 (122), 1999 – Funk, Artur – Festival mit Höhen und Tiefen, În Allgemeine Deutsche Zeitung für Rumanien, nr.1621, 1 iunie, 1999 – Stoianov, Carmen – Portret, În Caiet - Program al ediției IX a Festivalului Internațional „Sãptãmâna Internaționalã a Muzicii Noi”, București, Edit. Muzicalã, 1999 – Carabenciov, Rafaela – Timișoara, concert aniversar, În Actualitatea Muzicală, București, an XI, nr.251(I/august), 2000 – Dediu, Dan – Un pluton de violonceliști, În Actualitatea Muzicală, București, an XI, nr.248 (I/iulie), 2000 – Secară, Constantin – Violoncellissimo. Sub semnul excelenței. În Muzica, nr.3/2000 – Stoianov, Carmen – Portret, În Caiet - Program ale ediției X a Festivalului Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, București, Edit. Muzicală, 2000 – Carabenciov, Rafaela – Timișoara. Concert aniversar, În Actualitatea Muzicală, an XI , nr.151 (I/august)m 2000 – Todea, Eugen – Competiție, În Actualitatea Muzicală, București, an XI, nr.252 (I/septembrie), 2000 – Bratu, Lava – Omagiu, În Focus Vest, Timișoara, an III, nr.43 (104), 2001 – Botez, Tita – Nichitiana, În: Ecran Magazin, Brașov, 6, nr.43 (1049), 2001 – Pungogi, Daniela – Întâlnirile Muzicii Noi, În Actualitatea Muzicală, București, serie nouă, nr.41, sept. 2001 – Stoianov, Carmen – Portret, În Caiet - Program al Festivalului Internațional „Întâlnirile Muzicii Noi”, Brăila, ed. 5, 2001. – Xxx – Facultatea de Muzică la 10 ani, Album omagial, Timișoara, 2001 – C. Mihai (Cosma) – TRAIECTorii italiene, În Actualitatea Muzicală, București, serie nouă, nr.1 (VIII), ian. 2002 – Marinescu, Mihaela – Perpetuum, Musica Nova II, În Muzica, București, an XIII, nr.3, 2002 – Marinescu, Mihaela – Ansamblul Archaeus, În Muzica, București, an XIII, nr.3, 2002 – Petecel Theodoru, Despina – Trei ansambluri, În Actualitatea Muzicală, București, an XIV, nr.7, 2002 – Schrieger, Christine – Carmen Sylva, În Badische neuste Nachrichten, iulie 2002 – Stoianov, Carmen – Portret, În Caiet - Program al Festivalului Internațional „Întâlnirile Muzicii Noi”, Brăila, ed. 6, 2002 – Stoianov, Carmen – Portret, În Caiet - Program al ediției XII a Festivalului Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, București, Edit. Muzicală, 2002 – Stoianov, Petru – Corul de cameră Carmen Sylva, În Actualitatea Muzicală, București, serie nouă, nr.10, 2002 – Xxx – New Music Calendar, În Contemporary Music, Romanian Newsletter, București, nr.1, 2002 – Xxx – New Music Calendar, În Contemporary Music, Romanian Newsletter, București, nr.2, 2002 – Petculescu, Valentin – Atelier coral la Universitatea „Spiru Haret”, În Actualitatea Muzicală, București, serie nouă, (XXVI), nr.7, iulie 2003 – Stoianov, Carmen – Portret, În Caiet -Program al ediției XIII a Festivalului Internațional „Sãptãmâna Internaționalã a Muzicii Noi”, București, Edit. Muzicalã, 2003 – Stoianov, Carmen – Cuvinte și strigături, București, Edit. Muzicală, 2003 – Stoianov, Carmen– Slavă Ție, Doamne, București, Edit. Muzicală, 2003 – Stoianov, Carmen – Țara în toamnă, București, Edit. Muzicală, 2003 – Stoianov, Carmen – Portret, În Caiet - Program al Festivalului Internațional „Întâlnirile Muzicii Noi”, Brăila, ed.7, 2003 – Xxx – New Music Calendar, În Contemporary Music, Romanian Newsletter, București, nr.2, 2003 – Xxx – Conferirea titlului academic DOCTOR HONORIS CAUSA al Universității „Spiru Haret” Sanctității Sale Papa Ioan Paul al II-lea – Ceremonia, În Opinia Națională, București, Ediție specială, nr.370, 16 octombrie 2003 – Stoianov, Carmen – Portret, În Caiet - Program ale ediției XIV a Festivalului Internațional „Sãptãmâna Internaționalã a Muzicii Noi”, București, Edit. Muzicalã, 2004 – Baltazar, Loredana – Un regal coral, În Muzica, București, an XV, serie nouă, nr.3 (59), iulie – septembrie 2004 – Grigorescu, Olga – Trio Contraste, În Muzica, București, an XV, serie nouă, nr.3 (59), iulie – septembrie 2004 – Iordãnescu, Mihai – Concertul omagial, În Opinia Națională, București, nr.403, 22 noiembrie, 2004 – Petecel Theodoru, Despina – Performanțe, În Actualitatea Muzicală, București, an XVI, nr.7, 2004 – Stoianov, Carmen – Laudatio pentru magistru. În Turism și afaceri. Tourism&Business, București, nr.59, nov. 2004 – Stoianov, Carmen – În scăpărări de stea, colinda…., În Opinia națională, București, nr.407, 20 decembrie 2004 – Petecel Theodoru, Despina – Permanențe, În Ateneu, Bacău, serie nouă, an 31, nr.5 (296), 2005 – Sârbu, Camelia Ana, Archaeus, În Actualitatea Muzicală, serie nouă, februarie, nr.2 (LXVIII), 2007 – Popovici, Doru, Lecție despre un colind…, În: România Mare, 28 septembrie 2007 – *** Premiile Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România pe anul 2006, în: Actualitatea Muzicală, serie nouă, aprilie 2007, nr.4 (LXX) – *** Cei mai buni, în Actualitatea Muzicală, serie nouă nr.4 (LXX), aprilie 2007, București – *** Premiile Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România pe anul 2006, în: Muzica, serie nouă, An XVIII, nr.1 (69), ianuarie – martie 2007 – Baltazar, Loredana, Ethos românesc, deschideri universale. Solo – Tutti, În Muzica, serie nouă, an XVIII, nr.3 (71), iulie – septembrie 2007 – Puiu, Ana-Maria – Țara „la ceas mieriu de apus” în viziunea compozitorului Petru Stoianov, În Ipostaze ale muzicii moderne în sec. XIX-XXI, Timișoara, Edit. Eurostampa, 2008 – Stoianov, Carmen – Portret, În Caiet - Program ale ediției XVIII a Festivalului Internațional „Timișoara Muzicală Academică”, Timișoara, 2008 – Stoianov, Carmen – Portret, În Caiet - Program al ediției XIX a Festivalului Internațional „Timișoara Muzicală Academică”, Timișoara, 2009 – Arsenescu, Dorina – Petru Stoianov la aniversare, În Actualitatea Muzicală, serie nouă, decembrie 2009, nr.12 (CII), 2009 – Bura, Corina, Jocuri, În Actualitatea Muzicală, București, nr.7, iulie 2009 - Xxx – Premiile Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România pe anul 2013, În Actualitatea Muzicală, serie nouă, aprilie 2014, nr.4 (CLIII), 2014 – Ștefănescu, Mircea, Festivalul Internațional „Meridian, Zilele SNR – SIMC” (I), Un recital instrumental….memorabil, În Actualitatea Muzicală, serie nouă, ianuarie 2015, nr.1 (CLXII), 2015 – Petecel-Theodoru, Despina -Proporție, măsură, armonie, În Concertul Orchestrei de Cameră Radio, în: Actualitatea Muzicală, serie nouă, iunie 2017, nr.6 (CLXLI), 2017 Referințe în CD – Booklet – Stoianov, Carmen – Petru Stoianov, Heteropsalmia, Proporții 2, Introspectiv 47, Pe un cadran solar II, 2+1+1, Hiperboreeana, în: Et in Hiperboreea ego…..Thalassa Recording, 2000 – Petecel – Theodoru, Despina, Petru Stoianov, Melancolie, Corul ACCOUSTIC, dirijor Daniel Jinga, în: Antologia Muzicii Românești, Creații corale românești – Choral Music, CD 11, UCMR – ADA – Sandu-Dediu, Valentina, Petru Stoianov, Noduri și Semne/Knots and Signs, în: Romanian Music Today – 2, Double CD, CD 1, Proiect SNR – SIMC 2007. |